måndag 15 oktober 2012

SommarT-shirt

En T-shirt som jag sydde i början av sommaren. Det var visst efter jag fått de nya namnlapparna, men innan nya maskinen :-) Tror det var i juni när det var fint väder o L behövde lite luftiga Thirts, hon hade mest långarmade bodys.
Sydde i ett tyg som jag inte var så rädd om, för att tröjan skulle få va vardags och man inte skulle va rädd för att använda den. Tyget är en stuvbit från skroten. Det är betydligt tunnare än jnys moln som jag nog gillar bättre, Den gula är itne riktigt favoriten heller, men till en sommarthirt så passade det riktigt bra! Provade vringad hals, var inte så svårt att få till heller. Blev inte helt nöjd med fållen, tycker det är svårt att få fint med tvillingnålen i mellanåt. Fast numera använder jag ju täcksömmen på min Elna, så det problemet slipper jag :-) Tanken var lite att detta skulle va ett första prov, så skulle jag sy fler t-shirts i finare tyger sen när jag skulle va ledig, så blev det ju inte riktigt. Men å andra sidan blev det ju inte så mkt sommarväder heller, så L klarade sig fint på det som vi hade (plus ett linne till som nog kommer i nästa inlägg)


Mönster: Ottobre 3/2012 i stl 80

Material: Gula moln i jersey från skroten, kantband i lila muddväv från stof og stil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar