fredag 13 januari 2012

Fina Fickor

Muddbyxor var det första jag sydde till L, eller till lilleman som hon kallades medan hon låg i magen (vi visste inte vilken sort det skulle bli). De byxorna ska jag se om jag hittar en bild på till en annan gång, för de är undanstoppade nu. Men sen dess har det blivit fler byxor, och dessa två är de senaste!




Jag blev så sugen på att prova att göra fickor med ett avvikande tyg i, som jag sett flera av bland de sytokiga. Visserligen använder L som nu är 9 månader knappast fickor, men det är en riktigt snygg detalj som lyfter byxorna jättemycket. Frk. Rosette/skapat av mig gjorde en fantastisk tutorial som man kan hitta här
Den var inte så svår, och jag är själv väldigt nöjd över resultatet! De lila gjorde jag först, och till de petrolfärgade gjorde jag hålet till ficka aningen mindre, och minskade lite på mudden. Färgen på de lila liknar mer bilden nedan i verkligheten, velour är svårt att fota!


Velouren till begge två är inköpt på skroten i somras, i de lila tittar lite stjärntyg från jny fram, och i de petrola (heter det så?) tittar lite randig petrol/vit från znok (samma som jag har i klänningen med de glada elefanterna längre ner) Mudd till begge kommer från stoff och stil. Mönstret kommer från ottobre 4/2011, och är samma som jag använde till muddjeansen i stjärntyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar